ثبت برند تجاری یک کار کاملا تخصصی است که شرکت رامونا می تواند آن را برایتان به طور تضمینی و با در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد.
انجام صحیح ثبت علامت تجاری و یا برند اهمیت بسیار بالایی در تسریع روند فعالیت آن مجموعه ی تجاری خواهد داشت. به ثبت رساندن برند به صورت قانونی کار چندان راحتی نمی باشد. بهتر است انجام آن را به یک متخصص حرفه ای واگذار کنید تا از نتیجه ی کار اطمینان داشته باشید.
در تعریف برند می توان این طور گفت: برندها در واقع یک سری علائم تجاری هستند که با به ثبت رسیدنشان از سو استفاده شدنشان توسط دیگران جلوگیری می کند. برندها معرف یک محصول به خصوص یا خدمات به خصوص می باشند.
در ادامه با مراحل انجام این کار بیشتر آشنا خواهید شد. اگر قصد به ثبت رساندن برندتان و یا علامت تجاریتان دارید، حتما این مقاله را با دقت مطالعه کنید.
اما پیش از آن بهتر است با دلایل اهمیت ثبت برند آشنا شوید.
دلایل اهمیت ثبت برند
افراد زیادی هستند که در حوزه ی تجاری به خصوص در حال فعالیت می باشند؛ اما از برند و اهمیت ثبت آن غافل می باشند.
اگر شما جز افرادی هستید که در حوزه ی تجارت موفق هستید و از کسب و کار پر رونق برخوردار هستید. همچنین مشتریان به خصوص خود را دارید؛ حتما باید در اولین فرصت اقدام به ثبت قانونی علامت تجاری خود کنید.
زیرا در غیر این صورت امکان سو استفاده از افراد سود جو از کسب و کار خود را به راحتی فراهم کرده اید. غفلت شما از ثبت علامت تجاری منحصر به فرد خود این امکان تقلب و سو استفاده را به افراد دیگر می دهد، تا از بازار پر سود شما به نفع خود استفاده کنند.
چه بسا این کار آن ها باعث لطمه وارد شدن به کسب و کار شما نیز بشود. در صورت وقوع این اتفاق، شما نمی توانید زیاد به پشتیبانی قانون دلگرم باشید.
زیرا با عدم ثبت قانونی ، اثبات این موضوع که شما صاحب اصلی آن کسب و کار و برند به خصوص هستید، دشوار می باشد. پس حتما پس از ثبت شرکت به ثبت رساندن برندتان نیز توجه داشته باشید.
مراحل ثبت قانونی برند به زبان ساده
در قسمت قبل با اهمیت ثبت برند و مشکلاتی که می تواند به خاطر سهل انکاری در ثبت آن برایتان پیش آید، بررسی شد. شما می توانید با یک تماس ساده با شرکت رامونا برند خود را به ثبت رسانده و در مسیری امن فعالیت تجاری خود ادامه دهید.
ثبت علامت تجاری در 7 مرحله ی زیر انجام می شود.
- دریافت مشاوره
- استعلام قبل از ثبت
- تهیه مدارک
- ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی و اخذ گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی
- تنظیم صحیح و ثبت اظهار نامه
- بررسی اظهار نامه برند توسط کارشناسان اداره علامت
- مراجعه به اداره علامت و دریافت سند 10 ساله برند
مشاوره ی صحیح قبل از هر گونه اقدامی می تواند تاثیر مثبت زیادی در روند پرونده شخص داشته باشد. با تماس با شرکت رامونا، کارشناسان حرفه ای این شرکت می توانند اطلاعات بسیار کاملی را در مورد مدارک مورد نیاز، هزینه ثبت برند، نحوه ی انتخاب لوگو و … در اختیار شما قرار دهد.
استعلام یکی مراحل بسیار مهم در ثبت قانونی می باشد. در صورتی که از قبل برندی مشابه با برند متقاضی وجود داشته باشد، درخواست متقاضی رد می شود. بدین ترتیب وقت و هزینه ی شخص زایل می گردد.
مدارک و هر آن چه را که باید در هنگام ثبت علامت تجاری بدانید را می توانید از طریق تماس با شرکت رامونا کسب کنید.این شرکت می تواند صفر تا صد ثبت برند در ایران را برایتان انجام دهد.
همچنین می توانید برای ثبت موسسه نیز از این شرکت کمک بگیرید.
دلایل اهمیت انجام صحیح مراحل
انجام صحیح مراحل ثبت برند به طریقی که خدمت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. با توجه به این که این کار تنها توسط اداره مالکیت معنوی در تهران صورت می گیرد؛ درخواست هایی که به این اداره ارسال می شود بسیار زیاد است.
از آن جا که در طول روز به تعداد محدودی از درخواست ها پاسخ داده می شود، مدت زمانی رسیدگی به درخواست ها کمی طولانی می شود.
حال اگر مدارک ارسای ناقص باشد و یا موارد قانونی رعایت نشده باشد، درخواست متقاضی مردود می شود. در این صورت وقت و هزینه ی شخص تلف خواهد شد.
همچنین درخواست های رد شده، شانس کمتری در بررسی های بعدی خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است در همان ابتدای کار از مشاوره های یک شرکت حرفه ای مانند رامونا بهره بگیرید و انجام صفر تا صد مراحل کار خود را با خیال راحت به آن بسپرید.