ثبت برند اینترنتی باعث راحتی ثبت برند و سرعت بخشیدن به بررسی درخواست ها شده است. اگر می خواهید برند خودتان را به ثبت برسانید، این مقاله اطلاعات بسیار مفید را در اختیارتان قرار خواهد داد. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
شرایط ثبت برند اینترنتی
برند یا علامت تجاری، حروف تصاویر و یا اعداد به خصوصی هستند که برای مشخص کردن و متمایز کردن محصولات و خدمات یک شرکت با شرکتی دیگر استفاده می شوند.
در واقع پس از ثبت شرکت و اخذ کد اقتصادی و شروع فعالیت ها، ثبت برند می تواند در روند فعالیت های شرکت بسیار تاثیر گذار باشد.
برند هویت تجاری یک کسب و کار را حفظ می کند و از مورد سو استفاده قرار گفتن محوصلات جلوگیری می کند.
شرایط ثبت برند در ایران بسیار دشوار نیست. اما ثبت برند بین المللی کمی سخت تر است. شما بهتر است ابتدا برند خود را در ایران به ثبت برسانید و سپس آن را بین المللی کنید.
برای ثبت برند اینترنتی باید مراحل زیر را پشت سر بگذرانید:
- ابتدا باید یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنید. (نام انتخابی نباید تناقضی با قوانین و فهنک جمهوری اسلامی داشته باشد.)
- پس از انتخاب نام باید استعلام برند را انجام دهید. (این مرحله برای اطمینان از نبود نمونه مشابه قبلی بسیار اهمیت دارد.)
- تکمیل مدارک مانند مدارک شناسایی؛ فرم های تکمیل شده، گواهی امضا و …
- ثبت اظهارنامه به طور صحیح
- پس از انجام این مراحل باید منتظر تایید برندتان باشد. با دریافت این پیامک می توانید تازه برای ثبت برند خود اقدام کنید.
- پس از تشکیل پرونده و پرداخت روزنامه کثیر الانتشار در نهایت برندتان به ثبت خواهد رسید.
اگر مشغله های کاریتان زیاد است و یا سررشته ای از انجام امور ثبتی ندارید می توانید انجام این کار را به کارشناسان مجرب و خبره رامونا بسپرید.
مزایا
ثبت برند اینترنتی مزایای زیادی دارد. تا پیش از این انجام این امور به صورت دستی صورت می گرفت و لازم بودشخص متقاضی حضورا به اداره مالکیت معنوی و سازمان ثبت اسناد مراجعه کنند.
این کار انجام روند کار را به شدت طولانی و خسته کننده می کرد. اما در حال حاضر این کار به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می شود. بدبن ترتیب در وقت افراد بسیار صرفه جویی می شود.
همچنین درخواست ها به ترتیب در نوبت قرار داده می وشند و هیچ حقی از هیچ کس زایل نخواهد شد. شما می توانید در حال حاضر تمامی مراحل استعلام برند، تمدید برند و پرداخت هزینه ثبت برند را به صورت اینترنتی و به راحتی انجام دهید.
نحوه ثبت برند اینترنتی
در قسمت قبلی تا حدودی با نحوه ثبت برند اینترنتی آشنا شدید. اما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد انجام هریک از مراحل با کارشناسان رامونا تماس بگیرید.
داشتن مشاور حرفه ای در انجام امور ثبتی می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند. بهتر است مشاوران خود را از میان افراد حرفه ای و با تجربه انتخاب کنید.
رامونا با 12 سال سابقه کاری در زمینه ثبت موسسه و شرکت ها می تواند بهترین مشاور برای امور حقوقی شما باشد.