برای کسب اطلاعات دقیق در مورد ثبت برند بیمه در تهران و دیگر شهرستان ها این مقاله را بخوانید. سعی شده است که تمام نکات لازم برای ثبت برند برایتان توضیح داده شود.
مزایای ثبت برند بیمه
بیمه یکی از کسب و کارهای بسیار پول ساز می باشد. معمولا کارآفرینان بروی این کسب و کار بسیار تاکید دارند و می دانند چه منفعت بسیار زیادی دارد.
برای ثبت برند بیمه ابتدا باید ثبت شرکت بیمه بپردازید. این شرکت جز شرکت های خدماتی قرار می گیرد، پس می توانید راهنمای ثبت شرکت خدماتی را مطالعه کنید.
شرکت های بیمه پس از مدتی فعالیت و پیدا کردن شهرت می توانند برند اختصاصی خود را ثبت کنند و سپس زیر با اعطا زیر نمایندگی کسب و کار خود را گسترش دهند.
داشتن برند شکل شکیل تری به کسب و کار می دهد و باعث جلب توجه افراد بیشتری به خدمات و محصولات می شود. در دنیای تجاری امروز فعالیت حرفه ای بدون برند امکان پذیر نمی باشد. خدمات بیمه ای نیز به همین صورت می باشد.
بیمه ها بخش اساسی و حیاتی از زندگی افراد را تشکیل می دهند. برخی از بیمه ها مانند بیمه شخص ثالث و بیمه خودرو جز بیمه نامه های اجباری است. اما محدودیت های شرکت بیمه ای تنها به همین موارد ختم نمی شود.
بیمه شامل موارد بسیار زیادی می شود. به عنوان مثال بیمه عمر، بیمه آتیه، بیمه آتش سوزی، بیمه خانه و …. تنها برخی از موارد فعالیت شرکت های بیمه ای است.
افرادی که در بیمه کار می کنند با متعاقد کردن افراد دیگر و آشنا کردن افراد با مزایای بیمه ای می توانند اقدام به فروش بیمه و کسب درآمد کنند.
حالا اگر شرکت بیمه خدمات خود را در قالب یک برند به خصوص ارائه دهند مزایای زیر شامل حال کسب و کار آن ها خواهد شد:
- جلب اعتماد بیشتر مشتریان
- برخورداری از حمایت قانون
- امکان تبلیغات گسترده تر
- اعطای نمایندگی
- ورود راحت تر به بازار فروش
- سودآوری تضمین شده
نحوه ثبت برند بیمه
برای ثبت برند بیمه همان طور که گفته شد باید ابتدا ثبت شرکت بیمه ای خود را تکمیل کنید. پس از آن و مدتی فعالیت می توانید برای ثبت برند بیمه اقدام کنید.
برای ثبت برند بیمه باید از صلاحیت لازم و همچنین حسن شهرت برخوردار باشید. در این مسیر رامونا می تواند بهترین مشاور شما باشد.
شرکت رامونا با بیش از 12 سال سابقه فعالیت در انجام امور ثبتی و حقوقی می تواند مشاوره های صحیح و دقیقی به شما بدهد و از بروز مشکل در پروسه ثبت برند جلوگیری کند.
حتما قبل از ثبت برند از رامونا بخواهید که با انجام استعلام برند از نبود موارد مشابه مطمئن شود. در صورتی که برند مشابه شما وجود داشته باشد با درخواستتان موافقت نوخاهد شد و مجددا باید برای ثبت برند مراحل را از ابتدا انجام دهید.
مراحل ثبت برند در تهران و دیگر شهرستان ها به یک شکل است و آن منحصرا توسط اداره مالکیت و معنوی در تهران انجام می شود.
-
مدارک
برای ثبت برند بیمه نیاز به مدارکی مانند کارت شناسایی، جواز فعالیت، ثبت آخرین تغییرات شرکت، آگهی روزنامه رسمی خواهید داشت.
برای ثبت نام پس از جمع آوری تمامی مدارک باید در سامانه ثبت نام کنید و فرم های موجود در سایت را تکمیل کنید.
برخی از اطلاعات خواسته شده در فرم ها بسیار تخصصی است و حتما نیاز به راهنمایی یک متخصص خواهید داشت. می توانید برای تکمیل فرم ها و همچنین تسلیم اظهار نامه از کارشناسان رامونا کمک بگیرید که کمتر دچار مشکل و اشتباه شوید.
-
هزینه
هزینه ثبت برند بیمه شامل هزینه ثبت نام در سایت و پرداخت هزینه های مشاوره ای و هزینه های مربوط به ثبت آگهی می باشد.
این هزینه ها در تمامی ثبت برندهای مختلف یکسان می باشد. تفاوت هزینه مربوط به متن آگهی و طبقه برند مربوط می شود.
-
مدت زمان
مدت زمان لازم برای ثبت برند بیمه چیزی حدود 45 روز تا 80 روز می باشد. اگر تمامی مراحل ثبت برند را به درستی انجام دهید و هر مرحله پس از انجام تایید شود می توانید خوشبین باشید که پس از 1.5 ماه از تاریخ درخواست برندتان ثبت می شود.
اما اگر در انجام مراحل اشتباه کنید و مجبور به تکرار مجدد مرحله شوید قطعا این پروسه طولانی تر خواهد شد.
به همین دلیل تاکید می شود که حتما در انجام این امور از کمک شرکت های حرفه ای تخصصی مانند رامونا استفاده کنید.
اگر هم نیاز به برند فوری دارید می توانید با رامونا تماس بگیرید تا شما را در مورد نحوه خرید برند راهنمایی کنند.
-
اعتبار
به خاطر بسپرید که تمامی برندها پس از ثبت تا 10 سال دارای اعتبار می باشد. ثبت برند بیمه نیز به همین منوال خواهد بود.
پس از پایان این دوره 10 ساله به فاصله 6 ماه فرصت دارید که برای تمدید برند اقدام کنید. در غیر این صورت جق مالکیت برند از دارنده آن سلب خواهد شد.
نکته ی مهم دیگری که برای اعتبار برندتان باید به خاطر داشته باشید، هر گونه سو استفاده از برند، داشتن شاکی خصوصی و عدم استفاده از برند برای مدت زمان طولانی باعث سلب امتیاز برند خواهد شد.
برای دانستن قوانینی که عدم رعایت آن ها منجر به سلب امتیاز برند از صاحب آن خواهد شد با رامونا تماس بگیرید.
نکات مهم ثبت برند بیمه
رامونا ثبت علامت تجاری را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه انجام می دهد. همچنین این شرکت خدمات رایگان مانند استعلام برند و مشاوره های اولیه را برای مشتریان خود انجام می دهد.
برخی از افراد تصور می کنند که می توانند این کار را بدون کمک و راهنمایی افراد متخصص انجام دهند و دیگر حق الزحمه ای پرداخت نکنند.
اما امور ثبتی امور راحتی نمی باشند که افراد معمولی بتوانند از عهده آن برآید. امور ثبتی در بسیاری از موارد نیاز به دانش حقوقی دارد که تنها یک متخصص می تواند آن را انجام دهد.
پس بهتر است قبل از هر اقدامی از مشاوره افراد متحبر استفاده کنید. مطمئن باشید که حق المشاوره ای که پرداخت می کنید بسیار ناچیز است، اما باعث سرعت بخشی به روند کارهایتان خواهد شد.