دریافت نماد اعتماد الکترونیک یک گواهی بسیار مهم برای کسب و کارهای الکترونیکی می باشد. افرادی که دارای سایت فروش در اینترنت می باشند حتما باید این گواهی نامه را قبل از شروع فعالیت خود دریافت کنند تا فعالیتشان به طور رسمی و قانونی اجازه فعالیت داشته باشد.
با ما همراه باشید تا با بیشتر با نماد الکترونیک و نحوه ی دریافت آن آشنا شوید.
مزیت دریافت نماد اعتماد الکترونیک
قبل از هر چیز بهتر است با مفهوم نماد اعتماد الکترونیک بیشتر آشنا شوید. نماد اعتماد الکترونیک یک نماد یا نشانه ای است که به نشان دهنده ی اعتبار و اعتماد یایت می باشد.
فروشگاه های مجازی که دارای وب سایت برای خرید و فروش محصولات و خدمات خود می باشند نیاز به کسب اعتماد خریداران دارند.
کسب این اعتماد به راحتی با دریافت این نماد امکان پذیر می باشد. خریداران با دیدن این نماد و بررسی صحت آن می توانند راحت تر به خدمات آن وب سایت اعتماد کنند.
این نماد در صفحه ی اصلی سایت درج می شود. کاربران با کلیک به روی آن به اطلاعاتی نظیر آدرس سایت، آدرس شرکت، شماره تماس، مدت اعتبار نماد، پست الکترونیکی شرکت و … دسترسی پیدا کنند.
پس می توان گفت دریافت نماد اعتماد الکترونیک هم برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و هم خریداران مزایای بسیار زیادی دارد.
مهمترین فواید آن برای فروشندگان جلب اعتماد کاربران و همچنین افزایش میزان فروششان خواهد بود.
انواع نماد الکترونیک
دریافت نماد اعتماد الکترونیک در دو صورت زیر امکان پذیر است:
- نماد دائم یک ستاره ای: درصورت ثبت نام برای دریافت نماد الکترونیک و دارا بودن شرایط لازم، این نماد از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیک به وب سایت داده می شود.
- نماد دائم دو ستاره ای: این نماد الکترونیک به وب سایت هایی داده می شود که دارای گواهی امنیت SSL باشند.
نحوه دریافت نماد اعتماد الکترونیک
اگر با ثبت شرکت و ثبت برند در حال فعالیت در حوزه اقتصادی و یا بازرگانی هستید، می توانید با راه اندازی سایت و دریافت نماد اعتماد الکترونیک به دیده شدن کسب و کارتان کمک زیادی کنید.
نماد اعتماد الکترونیک توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت صادر می شود. نحوه ی دریافت این نماد برای اشخاص حقیقی و حقوقی کمی متفاوت می باشد.
همچنین اتباع خارجی نیز در صورت درخواست برای دریافت این نماد باید ضمن دارا بودن پروانه کار معتبر، کد فراگیر اتباع و شرکت های خارجی را از سازمان امور مالیاتی دریافت کرده باشند.
می توانید برای اطلاع از مدارک مورد نیاز و همچنین مجوزهایی که نیاز دارید، با شرکت رامونا تماس بگیرید. کارشناسان این شرکت می تواند مشاوران بسیار خوبی برای اخذ نماد اعتماد الکترونیک باشند.
همچنین می توانند برایتان نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنند. یا اگر مدت زمان اعتبار آن به پایان رسیده است برای تمدید آن برایتان اقدام کنند.
هر نماد الکترونیکی پس از صدور، تا دو سال اعتبار خواهد داشت. پس از آن نماد الکترونیک منقضی می شود و مجددا باید برای تمدید آن اقدام کنید. ادامه ی فعالیت بدون تمدید نماد الکترونیک می تواند برایتان دردسر ساز باشد.
توجه داشت باشید استفاده از نماد الکترونیکی قبل از دریافت رسمی آن و تایید آن توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کاری غیر قانونی است. در صورت انجام این کار به عنوان جاعل اسناد دولتی شناخته خواهید شد و مورد پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت و موارد جرایم کیفری در موردتان اجرا خواهد شد.
دریافت نماد الکترونیک دارای مراحل قانونی بسیار زیاد و پیچیده ای است. با کمک مشاوران رامونا می توانید در سریع ترین زمان ممکن این مراحل را طی کنید.