تغییر اعضا هیئت مدیره شرکت امری متداول در شرکت های سهامی می باشد. افرادی که در شرکت های سهامی دارای سهم می باشند، می توانند به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره انتخاب شوند.
این افراد نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف شرکت دارند. بنابراین در صورت عدم رضایت از کارکردآن ها امکان تغییر و جابه جایی در آن ها می باشد.
در ادامه بیشتر با نحوه ی تغییر این اعضا آشنا خواهید شد. می توانید سوالات خود را در این زمینه از کارشناسان مجرب این بخش نیز بپرسید.
دلایل تغییر اعضا هیئت مدیره شرکت
همان طور که گفته شد هیئت مدیره متشکل از تعدادی افراد صاحب سهم در شرکت می باشند. تعداد این افراد با توجه به نوع شرکت (سهامی عام و خاص) متفاوت می باشد.در واقع هنگام ثبت شرکت باید در اساسنامه تعداد هیئت مدیره به همراه اسم و مشخصات کامل آن ها ذکر شود.
این افراد توسط سهامداران عمده و در طی تشریفات خاص انتخاب می شوند. حال بیشتر به دو دلیل عمده تغییر در اعضا هیئت مدیره شرمت اتفاق می افتد.
- پایان دوره انتصاب آن ها
- عدم رضایت از عملکرد افراد
دوره خدمت اعضا در اساسنامه شرکت مشخص می شود. اما این زمان می تواند حداکثر تا دو سال تعیین شود. پس از این زمان با برگزاری جلسه ای و بررسی عملکرد اعضا تصمیم نهایی برای تمدید دوره فعالیت افراد و یا تغییر آن ها اتخاذ می شود.
از آنجا که عملکرد اعضا هیئت مدیر در قوام شرکت و همچنین پیشرفت و سوددهی آن بسیار حائز اهمیت است، در صورت نداشتن عملکرد رضایت بخش هر فرد ذی نفعی می تواند خواستار تغییر اعضا هیئت مدیره شرکت از مجمع عمومی عادی شود.
اما مرجع انتخاب اعضا مجمع عمومی موسس و مجمع عمومی عادی می باشند.
نحوه تغییر اعضا هیئت مدیره شرکت
تغییر اعضا هیئت مدیره شرکت شامل موارد زیر می شود:
- تغییر در تعداد اعضا (کاهش یا افزایش تعداد افراد)
- جابه جایی اشخاص
- تغییر در سمت ها
در صورت ایجاد تغییر در هر یک از موارد فوق باید ابتداصورت جلسه ای رسمی تنظیم شود. می توانید نمونه صورت جلسه های رسمی مورد تایید اداره ثبت را در سایت مشاهده کنید.
این صورت جلسه باید به امضای تمای اعضا برسد. این تغییر چون منجر به تغییر در اساسنامه نیز می شود باید جلسه مجمع عمومی فوق العاده نیز تشکیل شود.
می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند قانونی این تغییرات و همچنین ثبت تغییرات شرکت با رامونا تماس بگیرید.
کارشناسان شرکت ضمن توضیح تمامی مراحل مدارک مورد نیاز برای انجام این کار را نیز خدمت شما توضیح خواهند داد.
سخن آخر
رامونا یک شرکت حقوقی معتبر است که می توانید تمامی امور ثبتی خود مانند ثبت موسسه، ثبت برند و ثبت شرکت در تهران و یا هر کجای ایران را به آن ها بسپرید.
هر گونه تغییری که در اساسنامه شرکت خود ایجاد کنید نیاز به ثبت رسمی دارد که می توانید، انجام آن ها را به رامونا محول کنید.
توجه داشته باشید که در صورت تغییر اعضا شرکت و یا هیئت مدیره شرکت باید با پرداخت روزنامه کثیر الانتشار، آن را آگهی نیز کنید.
برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت و تغییرات آن بهتر است تماس تلفنی با مشواران رامونا برقرار کنید تا شما را به درستی راهنمایی کنند.