تغییر مدیر عامل شرکت یکی از موارد ثبت تغییرات شرکت ها است. این تغییر پس از ثبت شرکت ها اتفاقی غیر متداول نیست و در تمامی شرکت ها اتفاق می افتد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.
نحوه تغییر مدیر عامل شرکت
در صورتیکه تصمیم به تغییر مدیر عامل شرکت گرفته اید، باید به طور دقیق از قوانین و شرایط تغییر مدیر عامل شرکت اطلاع داشته باشید. در غیر این صورت امکان ایجاد مشکل در فعالیت ها شرکت خواهد بود.
تغییر مدیر عامل تنها در صورت موافقت هیئت مدیر امکان پذیر است. پس از ثبت موسسه و شرکت یکی از اقدامات بسیار مهم تشکیل هیئت مدیره می باشد.
هیئت مدیر اختیارات بسیار زیادی در انجام امور شرکت دارد. به عنوان مثال تهیه صورت های مالی و تقدیم آن به بازرسان، وضع اندوخته قانونی، پیشنهاد برای افزایش و یا کاهش سرمایه و .. از جمله اختیارات این هیئت می باشد.
یکی از وظایف بسیار مهم هیئت مدیره انتخاب مدیر عامل و یا تغییر او می باشد. برای تغییر مدیر عامل جلسه ای با حضور حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره باید تشکیل شود.
با نظر اکثریت آرا، مدیر عامل تغییر پیدا خواهد کرد. این تغییر در صورت جلسه ای تنظیم خواهد شد و اعضا زیر آن را امضا می کنند.
پس از آن باید دیگر کارهایی مانند پرداخت روزنامه کثیر الانتشار، تکمیل فرم ثبتی، ارسال مدارک و طی کردن روند اداری این موضوع از طریق اداره ثبت شرکت ها به رسمیت شناخته خواهد شد.
می توانید برای اطلاع دقیق از نحوه ی نگارش صورت جلسه و همچنین دیگر مدارک ضروری برای تغییر مدیر عامل با رامونا تماس بگیرید.
کارشناسان و متخصصان این شرکت می تواند علاوه بر راهنمایی شما در تمامی مراحل این کار را با بهترین هزینه برایتان انجام دهند.
مدارک مورد نیاز
مدارکی که باید حتما برای تغییر مدیر عامل شرکت داشته باشید به شرح زیر است:
- تنظیم صورت جلسه ای قانونی با امضا اعضا و مهر شده با مهر شرکت
- کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره
- ارائه مدارک شناسایی و هویتی مدیر عمل جدید
- گواهی حق امضا مدیر عامل جدید
- داشتن آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار
هزینه تغییر مدیر عامل
هزینه تغییر مدیر عامل شرکت زیاد هزینه بر نمی باشد. شما باید هزینه ثبتی و هزینه آگهی در روزنامه کثیر الانتشار را بپردازید.
اگر از مشاوره های رامونا نیز استفاده کنید باید مبلغی را به عنوان حق مشاوره به شرکت بپردازید. برخی از افراد به علت صرفه جویی در مخارج خود خودشان این مراحل را انجام می دهند.
اما به علت نداشتن تخصص کافی در این امور در انجام این کار دچار مشکل می شود. بدین ترتیب هم وقت و هم پول خود را به هدر دادند.
بهتر است حتما در انجام این امور از مشاوره و راهنمایی افراد متخخص بهره بپیرید. این مشاوره ها در نهایت باعث سرعت بخشیدن به کارهایتان و و همچنین صرفه جویی در هزینه های کلتان خواهد شد.
شرکت رامونا با تیمی مجرب محلی مطمئن برای انجام امور ثبتی و حقوقی تان خواهد بود. می توانید همین حالا برای دریافت اولین مشاوره رایگان خود در واتساپ پیام دهید.