با اخذ استاندارد ایران می توانید به راحتی به روی کیفیت محصولات خود مانور دهید. درج علامت استاندارد به روی محصول نشان دهنده ی کیفیت تایید شده ی آن محصول می باشد.
خریداران به این نوع محصولات اعتماد بیشتری دارند. افراد بیشتر تمایل دارند از محصولاتی استفاده کنند که علامت استاندارد به روی آن درج شده باشد.
اگر جز کسانی با کسب و کار تجاری به خصوص هستید یا قصد دارید فعالیت تجاری را شروع کنید، می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات بسیاری مفید و جامعی را در خصوص انواع استاندارد، نحوه ی اخذ آن و همچنین مدارک مورد نیاز آن کسب کنید.
همچنین در صورت نیاز می توانید از مشاوره ی شرکت رامونا برای اخذ استاندارد نیز بهره مند شوید.
نحوه اخذ استاندارد ایران
قبل از هر گونه اقدامی برای اخذ استاندارد ایران باید اطمینان کسب کنید که واحد تولیدی مجوز تولید محصول را دارد.
دریافت انواع استاندارد، از طریق الکترونیکی و یک سایت به خصوص انجام می شود. در قسمت بعدی با انواع استاندارد بیشتر اشنا خواهید شد.
برای دریافت استاندارد ابتدا لازم است در این سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام و دریافت نام کاربری و کلمه عبور می توانید طبق فرآیند توضیح داده شده در سامانه مدارک خود را بارگذاری کنید.
در انتهای عملیات کد رهگیری خدمت شما داده می شود. این کد را باید تا مشخص شدن نتیجه ی درخواستتان نزد خود نگه دارید. می توانید انجام تمامی این مراحل را به شرکت رامونا بسپرید تا در طی زمان کوتاهی برایتان انجام دهید.
انواع استاندارد
حتما همه ی شما با علامت استاندارد آشنایی دارید و بارها آن را به روی انواع محصولات غذایی و بهداشتی مشاهده کرده اید.
محصولات برای دریافت علامت استاندارد آزمون ها و تست های مختلفی را پشت سر می گذارد. به همین دلیل محصولاتی که دارای این علامت می باشند از کیفیت بالاتر و بهتری برخوردار می باشند.
سازمان استاندارد ملی دو نوع استاندارد برای محصولات تعریف کرده است:
- استاندارد اجباری
- استاندارد تشویقی
برخی از محصولات مانند لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد غذایی به موجب قانون موظف به تولید محصولات خود بر اساس استانداردها و دریافت این نشان می باشند. این نوع استاندارد، استاندارد اجباری نامیده می شود.
اما تولید کنندگانی که اجباری در قانون برای اخذ استاندارد ایران به آن ها اشاره نشده است، می توانند اقدام به دریافت استاندارد تشویقی کنند.
در واقع داشتن علامت استاندارد مسیر پیشرفت آن فعالیت را برای توسعه ی پایدار راحت تر و هموار تر خواهد کرد.
پس اگر جز تولید کنندگانی اجباری نیز نیستید، حتما برای دریافت علامت استاندارد اقدام کنید. مطمئن باشید با اخذ استاندارد می توانید سود فروش خود را افزایش دهید.
مدارک لازم برای اخذ استاندارد
بهتر است پیش از ثبت نام تمامی مدارکی که برای اخذ استاندارد ایران لازم دارید جمع آوری کنید تا در حین بارگذاری مدارک دچار مشکل نشوید.
مدارک لازم برای اخذ استاندارد به شرح زیر است:
- ابتدا لازم است فرم درخواست را از سامانه دریافت کنید و پس از تکیمل کردن آن، اسکنش را تهیه کنید.
- اسکن کارت ملی و اسکن از تمامی صفحات شناسنامه مدیر عامل داشته باشید.
- هنگام ثبت شرکت، اقدام به ثبت آگهی در روزنامه رسمی کرده اید. اسکن این اگهی و همچنین اگر تغییراتی در شرکت صورت گرفته است، آگهی آن را نیز آماده کنید.
- با اخذ جواز تاسیس و اخذ پروانه بهره برداری توانسته اید فعالیت واحد تولیدی خود را آغاز کنید. باید با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی، کپی برابر اصل این مدارک را تهیه کنید و از آن اسکن بگیرید.
- اسکن آگهی رسمی
- ثبت برند و علامت تجاری در روزنامه رسمی و تکمیل فرم مربوط به آن
- تصویر پرسشنامه فنی
- اطلاعات آزمایشگاه واحد تولید
- گواهینامه معتبر تایید صلاحیت مسئول کنترل کیفیت
- اسکن مدارک مربوط به اخذ ایران کد
- واریز هزینه ی اخذ استاندارد و اسکن فیش واریزی سامانه
این مدارک جز مدارک لازم برای اخذ استاندارد ایران است. اما ارائه مدارک زیر نیز می تواند تاثیر مثبت در بررسی پرونده شما داشته باشد:
- اخذ گواهینامه ایزو ISO 9001
- داشتن پروانه مدیریت کیفیت
- ارائه نمودار فرایند تولید
- گواهی کالیراسیون (این گواهی نشان دهنده کنترل کیفیت تجهیزات آزمایشگاهی است.)
- و ….
ساده ترین راه برای اخذ استاندارد ایران
دریافت استاندارد ایران دارای مراحل پیچیده و بسیار حرفه ای می باشد. پیچیدگی مراحل می تواند برای افراد عادی ایجاد مشکل کند. می توانید پس از جمع آوری مدارک خود به شرکت رامونا مراجعه کنید تا تمامی مراحل اخذ استاندارد را برایتان انجام دهند.
این شرکت متخصص و دارای تجربه ای کافی برای انجام این کار می باشد. این شرکت با انجام صحیح مراحل و پیگیری به موقع می تواند در زمان و هزینه ی شما صرفه جویی کند.
استاندارد دریافتی تا یک سال معتبر می باشد. پس از این زمان باید برای تمدید استاندارد خود مجددا اقدام کنید. عدم اقدام به موقع شما می تواند منجر به پیگرد قانونی و جریمه های سنگینی به دنبال داشته باشد.
هزینه دریافت استاندارد با توجه به نوع فعالیت واحد تجاری و نوع محصول تولیدی متفات خواهد بود. برای دریافت اطلاعات دقیق تر و کامل تر بهتر است همین حالا با شرکت رامونا تماس بگیرید.
دریافت راهنمایی و مشاوره از یک شرکت حقوقی فعال و مجرب در این زمینه ساده ترین راه برای اخذ استاندارد خواهد بود. این شرکت می تواند تمامی سوالات شما را در زمینه ثبت موسسه، ثبت شرکت، ثبت برند و اخذ انواع مجوزها راهنمایی کند.