تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت برای ثبت تغییرات شرکت بسیار الزامی است. پس از ثبت شرکت امکان دارد تغییراتی در شرکت به اجبار و یا اختیار ایجاد شود. برای رسمی کردن این تغییرات ابندا لازم است صورتجلسه مربوطه تنظیم شود.
با رامونا همراه باشید تا همواره صحیح ترین و به روز ترین اطلاعات را کسب کنید.
الزامات قانونی در تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت
هنگامی که تغییری در شرت رخ می دهد باید با توجه به نوع تغییر جلسه ای با حضور اعضای هیئت مدیره، مجمع عمومی عادی و مجمع فوق العاده تشکیل شود.
منشی و یا دبیر جلسه وظیفه ی یادداشت موارد بررسی شده در جلسه و تنظیم صورت جلسه را دارد. این فرد را باید با قوانین تجارت آشنایی داشته باشد.
این فرد باید در هنگام تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت موارد زیر را رعایت کند:
- درج شماره جلسه
- مشخصات اعضای شرکت کننده ئر جلسه به همراه سمت آنان
- هدف تشکیل جلسه
- موارد عنوان شده در جلسه
- تصمیات اخذ شده در جلسه
- تاریخ برگزاری جلسه
- ساعت شروع و پایان جلسه
- مکان تشکیل جلسه
- وضعیت جلسه که آیا جلسه نیاز به تشکیل مجدد دارد یا خیر.
نحوه تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت
با توجه به این که شرکت در حال رشد می باشد و به دنبال کسب سود و منفعت بیشتر می باشد ایجاد تغییرات در شرکت بسیار متداول می باشد.
بسیاری از تغییرات مانند تغییر آدرس شرکت یا تمدید دوره فعالیت شرکت، تغییر اعضا شرکت موارد بسیار معمول در شرکت ها می باشد.
اما تغییرات دیگری مانند انحلال شرکت، افزایش و کاهش سرمایه و نقل و انتقال سهام شرکت از حساسیت بیشتری برخوردار می باشد.
در هر صورت هر کدام از این تغییرات نیاز به تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت خواهد داشت. با توجه به نوع تغییرات نحوه تنظیم صورت جلسه متفاوت می باشد.
می توانید برای دیدن نمونه های رسمی صورت جلسه به سایت رامونا مراجعه کنید.
تنظیم صورت جلسه در مجمع عمومی فوق العاده
هر گونه تغییر در اساسنامه شرکت، کاهش و یا افزایش سرمایه، ایجاد سهام ممتاز و انحلال شرکت نیاز به تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده دارد.
در تنظیم صورتجلسه این گونه جلسات باید موارد زیر رعایت شود:
- عنوان صورتجلسه با قید مجمع عمومی فوق العاده
- مشخصات کامل شرکت از نام و شماره ثبت شرکت
- مبلغ اولیه سرمایه
- زمان و تاریخ برگزاری جلسه
- تعداد اعضا و سمت آن ها
تنظیم صورت جلسه در مجمع عمومی عادی
مجمع عمومی عادی برای مواردی مانند رسیدگی به امورات شرکت، ترازنامه، سود و زیان شرکت، انتخاب مدیران و بازرسان، تعیین روزنامه کثیر الانتشار و تقسیم سود جلسه تشکیل می دهند. صورت جلسه ی این جلسات نیز باید با رعایت موارد زیر ثبت شود:
- عنوان صورتجلسه با قید مجمع عمومی عادی
- مشخصات کامل شرکت از نام و شماره ثبت شرکت
- مبلغ اولیه سرمایه
- زمان و تاریخ برگزاری جلسه
- تعداد اعضا و سمت آن ها
تنظیم صورت جلسه هیئت مدیره
تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت در جلسه هیئت مدیره باید موارد زیر رعایت شود:
- عنوان صورتجلسه با قید مجمع عمومی فوق العاده
- مشخصات کامل شرکت از نام و شماره ثبت شرکت
- مبلغ اولیه سرمایه
- زمان و تاریخ برگزاری جلسه
- تعداد اعضا و سمت آن ها
- ذکر تاریخ آگهی دعوت به همراه مفاد آن