اگر نگاهی به آمارهای اداره ثبت بیندازید می بینید سالیانه افراد زیادی اقدام به ثبت شرکت می کنند. اما تنها تعداد بسیار کمی از این شرکت ها در چرخه اقتصاد باقی می مانند.
انحلال شرکت ها پیش از موعد و قبل از تحقق اهداف باعث از دست رفتن سرمایه می شود. می توانید باافزایش آگاهی و شناخت عوامل موفقیت، آینده ای پر از موفقیت را برای خود ترسیم کنید.
در ادامه با عوامل کلیدی که نقش بسیار با اهمیتی در موفقیت شرکت های بزرگ داشته اند آشنا خواهید شد.
اگر قصد دارید کسب و کار جدید را آغاز کنید بهتر است این عوامل را در شرایط کارتان ایجاد کنید تا ریسک شکست و عدم موفقیت شرکتتان را کاهش و حتی به صفر برسانید.
مدیریت
انتخاب مدیران شایسته و توانمند برای اداره شرکت یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شرکت می باشد. شرکت ها هنگام ثبت با اعضا هیئت مدیره خود را به اداره ثبت معرفی کنند.
سعی کنید میران شرکت خود را از میان افرادی انتخاب کنید که علاوه بر تحصیلات آکادمیک دارای تجربه کاری مرتبط نیز باشند. مدیران باید از قدرت تحلیل خوبی نیز برخوردار باشند.
بهترین مدیران مدیرانی هستند که بتوانند در شرایط استراتژیک بهترین و سریع ترین تصمیم را تخاذ کنند. مدیریت صحیح نقش بسیار پررنگی در موفقیت شرکت خواهد داشت.
اولویت بندی اهداف
در صورتی که قرار است شرکتتان در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشد، بهتر است هدف هایتان را بر اساس اهمیت طبقه بندی کنید.
هدف هایتان را به طور پلکانی پیش ببرید. پس از کسب اطمینان از موفقیت در یک هدف به خصوص هدف بعدی را آغاز کنید.
بهم ریختگی و شلختگی در کارها باعث سردرگمی و عدم موفقیت در کارها خواهد شد. اگر هم لازم است اهداف همزمان باهم پیش بروند، مسئولیت انجام هر کار را به یک شخص مشخص واگذار کنید که مطمئن باشید روند پیشرفت کار را به طور دقیق پیگیری می کند.
پرسنل منسجم، متعهد و خلاق
یکی دیگر از عوامل کلیدی موفقیت شرکت ها داشتن پرسنلی منسجم، متعهد و خلاق است. می توانید با در گرفتن پاداش هایی برای کارمندانتان، آن ها را ترغیب به انجام بهتر امور کنید.
ایجاد محیط دوستانه در شرکت می تواند به رشد افراد و شکوفایی استعداد آن ها بسیار کمک کند. با جلب رضایت کارمندان می توانید مطمئن باشید که هیچ کس در انجام وظایف خودکوتاهی نمی کند و همه امور به درستی و به موقع انجام می شود.
بازاریابی
یکی از عوامل بسیار با اهمیت برای بقا شرکت ها بازاریابی است. بازاریابی با اهداف بسیار گسترده ای انجام می شود. با بازاریابی شما از نیازهای مشتریان آگاه می شوید.
در صورتی نتوانید محصولاتی مطابق خواسته و نظرات مشتریان تولید کنید، طولی نوخاهید کشید که از بازار کنار گذاشته خواهید شد.
مطلع شدن از نظرات مشتریان برای بهبود و تغییر محصولات بسیار اهمیت دارد. همچنین خدمات پس از فروش به مشتریان نیز می تواند در جلب نظر مثبت مشتریان بسیار تاثیر گذار باشد.
سرعت العمل کافی نسبت به تغییرات
همان طور که می دانید ما در دهه ای زندگی می کنیم که تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. استفاده از سیستم های قدیمی و سنتی دیگر پاسخگوی این حجم از تغییرات نمی باشد.
اگر نتوانید نسبت به تغییرات آگاه باشید و خودتان را به سرعت با آن ها وقف دهید، طولی نخواهد کشید که خود به خود از چرخه صنعت خارج خواهید شد.
پس باید نسبت به تغییرات آگاه باشید و سریعا بتواند تغییرات را در سیستم کاری خود پیاده کنید.
تبلیغات
تبلیغات صحیح یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شرکت می باشد. در حال حاضر از طرق مختلفی می توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید.
گستردگی شبکه های اجتماعی این امکان را به راحتی فراهم کرده است که در سطح وسیع محصولات و یا خدمات خود را تبلیغ کنید.
اما توجه داشته باشید شیوه ی تبلیغ و تاثیر گذار بودن آن نیز بسیار اهمیت دارد. می توانید با ثبت برند مناسب و استفاده از یک علامت تجاری اختصاری راحت تر تبلیغات خود را پیش ببرید.
سخن آخر
امیدواریم مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. توجه داشته باشید که تمامی این عوامل در کنار هم می تواند به پیشرفت شما در دنیای تجارت کمک کند.
در صورت نیاز به مشواره بیشتر می توانید از طریق شماره های اعلام شده با کارشناسان رامونا در ارتباط باشید.